Skip to content

Helical Gear

    Helical Gear

    While properly matched helical gears run with each other smoothly, the contact level between the corresponding teeth is lower than that of spur gears. Helical gears cannot engage the entire tooth at once, and the engagement increases gradually, so the number of teeth engaging each other is more than one. Thanks to this gradual clutch, it allows more load capacity on gear teeth, less impact load, smooth and quiet operation. 

    The structure and design of helical gears is more complex than spur gears. This construction and design complexity makes manufacturing harder and costly. Helical gears need to work on thrust bearings or a shaft in assembly. This further increases the overall cost of using helical gears.

    Helisel dişlilerin avantajlı yönleri şunlardır:

    Dişlerin eğimli olması, dişlerin yavaş yavaş temas etmesini ve böylece daha sessiz ve daha pürüzsüz bir çalışma sağlamasını sağlar.

    Dişlerin eğimli olması, daha fazla dişin aynı anda temas etmesini ve böylece daha yüksek yük taşıma kapasitesi ve verimlilik sunmasını sağlar.

    Dişlerin eğimli olması, daha küçük boyutlu dişlilerle daha yüksek indirgeme oranı elde edilmesini sağlar.

    Helisel dişlilerin dezavantajları ise şunlardır:

    Dişlerin eğimli olması, dişli miline dik yönde bir eksenel yük (yani dişli milini iten veya çeken bir kuvvet) oluşturur. Bu da mil ve yatakların daha fazla aşınmasına ve ısınmasına neden olur.

    Dişlerin eğimli olması, üretim maliyetini artırır, çünkü kesme işlemi daha zor ve zaman alıcıdır.

    Helisel dişlilerin imalat yöntemleri arasında şunlar sayılabilir:

    Frezeleme: Frezeleme işlemi sadece düzgün şekilli helisel dişliler üretmek için değil aynı zamanda çift helisel veya çapraz helisel gibi karmaşıklığı olan düzgün olmayan şekilli helisel dişliler üretmek için de kullanılabilir. Frezeleme işlemi sırasında, kesici takımın dönmesiyle malzemeden talaşı ayırarak istenen şekildeki kesiti elde etmek için kullanılır. Kesici takımın ilerleme açısı, dişlinin helis açısına eşit olmalıdır.

    Tornalama: Tornalama işlemi sadece düzgün şekilli helisel dişliler üretmek için değil aynı zamanda çift helisel veya çapraz helisel gibi karmaşıklığı olan düzgün olmayan şekilli helisel dişliler üretmek için de kullanılabilir. Tornalama işlemi sırasında, dişli parçası dönerken kesici takım ilerler ve malzemeden talaşı ayırarak istenen şekildeki kesiti elde eder. Kesici takımın ilerleme açısı, dişlinin helis açısına eşit olmalıdır.

    Kesme: Kesme işlemi, dişli parçasının şeklini belirleyen bir kalıp veya şablon kullanarak malzemeden dişli kesitini çıkarmak için kullanılır. Kesme işlemi sadece düzgün şekilli helisel dişliler üretmek için değil aynı zamanda çift helisel veya çapraz helisel gibi karmaşıklığı olan düzgün olmayan şekilli helisel dişliler üretmek için de kullanılabilir. Kesme işlemi, lazer kesme, plazma kesme, su jeti kesme, tel erozyon gibi farklı yöntemlerle yapılabilir.

    Döküm: Döküm işlemi, erimiş metalin bir kalıba dökülerek soğutulması ve katılaştırılmasıyla dişli parçasının şeklini oluşturmak için kullanılır. Döküm işlemi sadece düzgün şekilli helisel dişliler üretmek için değil aynı zamanda çift helisel veya çapraz helisel gibi karmaşıklığı olan düzgün olmayan şekilli helisel dişliler üretmek için de kullanılabilir. Döküm işlemi, kum dökümü, basınçlı döküm, vakum dökümü gibi farklı yöntemlerle yapılabilir.

    Helisel dişli hesaplama formülleri şunlardır:

    Modül (m): Dişli çarkın bölüm çember çapının diş sayısına oranıdır. Birimi milimetre (mm) dir. m = D / Z

    Bölüm çember çapı (D): Dişli çarkın bölüm çemberinin çapıdır. Birimi milimetre (mm) dir. D = m * Z

    Baş çember çapı (Da): Dişli çarkın baş çemberinin çapıdır. Birimi milimetre (mm) dir. Da = D + 2 * m * cos(alpha)

    Dip çember çapı (Df): Dişli çarkın dip çemberinin çapıdır. Birimi milimetre (mm) dir. Df = D – 2 * 1,166 * m * cos(alpha)

    Adım (t): Dişli çarkın bölüm çemberinde komşu iki diş arasındaki mesafedir. Birimi milimetre (mm) dir. t = pi * m / cos(alpha)

    Diş yüksekliği (h): Dişli çarkın baş ve dip noktaları arasındaki mesafedir. Birimi milimetre (mm) dir. h = hb + ht

    Baş yüksekliği (hb): Dişli çarkın bölüm ve baş noktaları arasındaki mesafedir. Birimi milimetre (mm) dir. hb = m

    Dip yüksekliği (ht): Dişli çarkın bölüm ve dip noktaları arasındaki mesafedir. Birimi milimetre (mm) dir. ht = 1,166 * m

    Yüz genişliği (b): Dişli çarkın yüzeyinin genişliğidir. Birimi milimetre (mm) dir.

    Helis açısı (alpha): Dişlinin eksenine göre diş yüzeyinin oluşturduğu açıdır. Birimi derece (°) dir.

    Helical gears are also suitable for the same type of applications as spur gears, such as pumps and generators, as they can handle high speeds and high loads. Its smooth and quiet operation is also suitable for automobile transmissions where spur gears are not usually preferred. contactus

    The area of use of helical gears are wide; Construction Industry, Construction machinery, gearbox, Rolling mill gears, Reducer, agricultural machinery, iron and steel industry gears etc.

    Some area of use for Helical gears;

    ◗ General Machine Industry Gear

    ◗ Food Machine Gears

    ◗ Steel Industry Gears

    ◗ Reducer Box Gears

    ◗ Rolling Mill Gear

    ◗ Pharmaceutical Industry Gears

    ◗ Construction Gears

    ◗ Rubber Industry Gears

    ◗ Compressor Gears

    ◗ Conveyor Gears

    ◗ Mining Industry Gears

    ◗ Mixer Gears

    ◗ Meat Grinder Gears            

    ◗ Auto Transmission Gears

    ◗ Packing Machine Gears

    ◗ Printing Machine Gears

    ◗ Pump Gears              

    ◗ Defense Industry Gears

    ◗ Ship Gears

    ◗ Sugar Industry Gears

    ◗ Textile Industry Gears

    ◗ Cement Industry Gears

    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    en_US